Meteen naar de content

Afvallen door Alleen je Eetpatroon aan te Passen

afvallen door je eetpatroon aan te passen

Veel mensen denken onterecht dat je fanatiek moet sporten om af te kunnen vallen. Sporten heeft tal van voordelen en kan inderdaad bijdragen aan het afvalproces, maar je kúnt ook afvallen zonder. Je moet dan wel je eetpatroon aanpassen. In dit blog geven wij jou hier handige tips voor.  

Vermijd lege calorieën zoveel mogelijk   

Het concept van afvallen is eigenlijk heel simpel. Als je minder calorieën eet dan je verbrandt, val je af. De taak is dus om ervoor te zorgen dat je minder calorieën binnenkrijgt. Calorierijk voedsel vermijden is dan verleidelijk, maar dat is niet altijd de meest duurzame oplossing. Sommige voedingsmiddelen hebben namelijk (redelijk) veel calorieën, maar zijn wél heel vullend en geven je urenlang een verzadigd gevoel. Bovendien kunnen ze voedingsstoffen bevatten die je lichaam nodig heeft.  

Focus je dus niet puur op de hoeveelheid calorieën, maar kijk vooral naar de kwaliteit van de calorieën. Men noemt calorieën die verder geen nuttige voedingsstoffen bevatten lege calorieën. Dit zijn voedingsmiddelen die je lichaam niet nodig heeft om te functioneren. Dat bijvoorbeeld fastfood, snoep en alcohol daartoe behoren is ongetwijfeld geen verrassing, maar denk ook aan wit brood, margarine en vruchtensap. Wil je gezond afvallen, dan vermijd je zoveel mogelijk lege calorieën. Een angst voor calorieën in het algemeen is niet nodig! 

Eet zoveel mogelijk onbewerkt eten  

Te veel suiker eten staat het afvallen in de weg. Van veel voedingsmiddelen weet je waarschijnlijk wel dat er suikers in zitten, maar van lang niet alles. In veel pakjes en zakjes zit namelijk suiker toegevoegd. Zo krijg je ongemerkt veel meer suikers binnen dan je denkt. Door zoveel mogelijk onbewerkte producten te eten, beperk je het aantal ongemerkte suikers tot het minimum. Je weet dan namelijk veel beter wat je eet.  

De vraag is natuurlijk: hoe herken je onbewerkt eten? Een goede graadmeter is om jezelf af te vragen hoeveel aan het product is veranderd of toegevoegd voordat het in het schap terechtkwam. Je ziet het ook aan in hoeverre de natuurlijke vorm is behouden. Denk bijvoorbeeld aan een appel versus een marsreep. 

 Eet bewust 

Het gaat er niet alleen om wat je eet, maar ook hoe je eet. Als je aan het eten bent, zorg dan dat je dit bewust doet en focus je alleen hierop. Het is vooral gevaarlijk als je tijdens het eten een andere activiteit aan het uitvoeren bent, denk aan het kijken van een serie of film. Voordat je het weet eet je dan veel meer dan nodig is. Het gevoel dat je vol zit, komt namelijk altijd iets later.  

groene smoothie

Drink groene smoothies  

Groene smoothies kunnen je helpen om af te vallen. Althans: als je het goed doet. Een smoothie is alleen een volwaardige maaltijdvervanger als het voldoende voedingsstoffen bevat. Zorg daarom dat er groente, fruit, noten, zaden en eventueel havermout inzit. Het moet voldoende calorieën hebben om als maaltijd te dienen, maar wel minder dan je normaal zou eten, anders val je niet af. Je ziet vaak dat smoothies veel fruit bevatten, maar het allerbelangrijkste is juist dat er veel groente in zit. Dat is misschien in het begin niet heel lekker, maar daar wen je op een gegeven moment wel aan. Drink daarnaast langzaam, zodat je eerder een verzadigd gevoel krijgt.  

Om goede smoothies te bereiden, heb je een kanjer van een blender nodig. Met de FITAGE keukenblender haal je een persoonlijke keukenassistent in huis. Hiermee maak je niet alleen overheerlijke zelfgemaakte smoothies in een handomdraai, er zit ook nog eens een handige beker bij. Je mengt je favoriete bevroren fruit zo direct in de beker.  

 

 

Gratis Bezorging

Bij elke bestelling

Voor 17:00 besteld

Morgen in huis

1 Jaar Garantie

100% Kwaliteit

Veilige Betaling

Betrouwbare betaalmethodes