Meteen naar de content

Verzenden, Retourneren en Garantie

Verwerkingstijd

De meeste bestellingen worden verzonden binnen 24 uur nadat de betaling is verwerkt. Zodra uw bestelling is verzonden, krijgt u van ons een volgnummer waarmee u uw pakket kunt volgen. Indien u een artikel buiten onze webshop heeft besteld, maakt u gebruik van de levertijden en communicatie van de derde partij.

 

Levertijd

Internationale en lokale verzendtarieven en -tijd:

Verzendmethoden

Land

Verwachtte verzendtijd

Verzendkosten

Standaard

Nederland

1 werkdag

Gratis

Standaard

België

1-2 werkdagen

Gratis

Standaard

Duitsland

1-2 werkdagen

Gratis

Standaard

Frankrijk, Verenigd Koninkrijk

2-3 werkdagen

€5,95

Standaard

Oostenrijk, Denemarken, Ierland, Italië, Noorwegen, Polen, Portugal, Spanje, Zweden en Zwitserland

2-5 werkdagen

€12,95

Standaard

Rest van de wereld

Minimaal 3 werkdagen

€24,95


Levertijd

Opmerking: Deze levertijden zijn berekend op basis van werkdagen en moeten worden gebruikt als een algemene richtlijn. Vertragingen in de verzending kunnen worden veroorzaakt door natuurrampen, slecht weer, conflicten, feestdagen en factoren waarover wij geen controle hebben. Er kan geen garantie ontleend worden aan het niet nakomen van de levertijden.

 

Retourneren en ruilen

Als u een defect product heeft ontvangen, raadpleeg dan onze productgarantie.

Wij accepteren retourzendingen of omruilen binnen 30 dagen na aankoop (d.w.z. de datum waarop u het product heeft gekocht). Producten kunnen niet worden geretourneerd of geruild vanaf 30 dagen na de aankoopdatum.

Alle producten moeten in originele staat aan FITAGE worden geretourneerd. Voor normale slijtage of schade veroorzaakt door onjuist gebruik, verkeerde montage, ontbrekende onderdelen of ongevallen kunnen kosten in rekening worden gebracht.

Als een terugbetaling of vervanging nodig is vanwege problemen met de productkwaliteit, nemen wij de kosten van de retourzending en het opnieuw in voorraad nemen deels voor onze rekening.

FITAGE behoudt het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren indien wordt vermoed dat de artikelen gebruikersschade bevat.

 

 

 

Procedure voor het plaatsen van een retourzending of omruiling

 

  1. Retourneren

Voor alle geautoriseerde retourzendingen stuurt FITAGE u een vooraf betaald retourlabel.

Retourneer uw product via deze link.

Stuur het product naar ons terug zoals vereist. Om extra kosten te voorkomen, verzoeken wij u alle originele verpakkingsmaterialen, handleidingen, gratis geschenken en accessoires bij het product te voegen.

 

  1. Omruilen

Neem contact op met FITAGE via support@fitage.nl in dien u een artikel wilt omruilen. Wij zullen u zo spoedig mogelijk antwoorden. Als het verzoek om omruilen niet voldoet aan de bovenstaande voorwaarden, zal FITAGE het omruilen niet toestaan. Als u niet eerst contact met ons opneemt en u het product zonder uitdrukkelijke toestemming van FITAGE terugstuurt, zijn wij niet verantwoordelijk voor het verlies van goederen en staan wij geen terugbetaling toe.

 

Zodra uw retourzending is ontvangen, sturen wij u een e-mail. We zullen het artikel inspecteren en u laten weten of uw verzoek om het artikel te retourneren of te ruilen uiteindelijk is goedgekeurd of afgewezen. Deze beoordeling gebeurt naar eigen goeddunken van FITAGE op basis van de staat waarin het artikel is ontvangen en eventuele andere voorwaarden van ons beleid. Als alles klopt, sturen we u de verwachte goederenruil of terugbetaling. Let op: U ontvangt de terugbetaling in de oorspronkelijke vorm van betaling in ongeveer 14 werkdagen.

Als u vragen heeft of hulp wilt bij uw retourzending of omruiling, neem dan contact op met onze klantenservice via support@fitage.nl. Wij zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.

Defect product ontvangen bij levering? Neem contact op met onze klantenservice. Vermeld uw naam, ordernummer en stuur een video mee. Dan komen we samen tot een oplossing.

 

Te late of ontbrekende terugbetaling

Restituties hebben doorgaans dagen nodig om te verwerken voordat ze op bank- of creditcardrekeningen worden geboekt. Als u uw terugbetaling nog niet heeft ontvangen binnen 14 werkdagen, neem dan de tijd om deze te verwerken en bel uw bank om de status te controleren. Als de bank niet kan bevestigen dat de terugbetaling in behandeling is, neem dan contact met ons op via support@fitage.nl. Wij nemen binnen zo snel mogelijk contact met u op.

 

 

Garantie

U heeft recht op vervanging of reparatie binnen een periode van twee (2) jaar na ontvangst van het product als het product een gebrek vertoont of niet werkt zoals geadverteerd.

Als u het product heeft gekocht terwijl u zich in Spanje bevindt, geldt voor uw aankoop het wettelijke recht om het binnen een periode van drie (3) jaar na ontvangst van het product te laten vervangen of repareren als het product een gebrek vertoont of niet werkt zoals geadverteerd.

 

Uitsluiting en beperkingen

Dit product is niet bedoeld voor commercieel gebruik. Bij commercieel gebruik vervalt deze garantie.   FITAGE garandeert niet dat de werking van de producten ononderbroken of foutloos zullen zijn.  FITAGE is niet verantwoordelijk voor schade als gevolg van het niet opvolgen van instructies met betrekking tot het gebruik van het product.  De garantie eindigt ook als het FITAGE-product wordt verkocht of overgedragen.

 

Deze garantie is niet van toepassing (a) op software in een product en gerelateerde diensten geleverd door FITAGE; (b) op batterijen of productcoatings die ontworpen zijn om na verloop van tijd af te nemen, tenzij het defect te wijten is aan een defect in materiaal of vakmanschap; (c) op gebruikersschade, zoals krassen en deuken, tenzij het defect te wijten is aan een defect in materiaal of vakmanschap; (d) op schade veroorzaakt door een ongeluk, misbruik, verkeerd gebruik, brand, contact met vloeistof, aardbeving of andere externe oorzaak; (e) schade veroorzaakt door het gebruik van het product buiten de door FITAGE gepubliceerde richtlijnen, waaronder (i) buiten de door FITAGE beschreven toegestane of bedoelde toepassingen, (ii) niet in overeenstemming met de door FITAGE verstrekte instructies, of (iii) met een onjuiste spanning of stroomvoorziening; (f) aan schade veroorzaakt door onderhoud uitgevoerd door iemand die geen vertegenwoordiger van FITAGE is; (g) aan een FITAGE dat zonder schriftelijke toestemming van FITAGE is gewijzigd om de functionaliteit of het vermogen te veranderen; (h) aan defecten veroorzaakt door normale slijtage of anderszins door de normale veroudering van het product; en (i) gestolen of nagemaakte producten.

 

Geen enkele wederverkoper, distributeur, partner of werknemer van FITAGE is gemachtigd de productgarantie te wijzigen, uit te breiden of aan te vullen. Indien een bepaling hierin onwettig of onuitvoerbaar wordt geacht, wordt de wettigheid of uitvoerbaarheid van de overige bepalingen niet beïnvloed of aangetast.

 

Garantieclaim indienen

Indien u tijdens de garantieperiode een claim indient in overeenstemming met deze garantie, zal FITAGE, naar eigen keuze:

(i) het product repareren met nieuwe of eerder gebruikte onderdelen die qua betrouwbaarheid en prestaties gelijkwaardig zijn aan nieuw product

(ii) het product vervangen door hetzelfde model (of met uw toestemming een soortgelijk functionerend product) gemaakt van nieuwe en/of eerder gebruikte onderdelen die qua prestaties en betrouwbaarheid gelijkwaardig zijn aan een nieuw product

(iii) de koper de aankoopprijs terugbetalen (verminderd met het bedrag dat rechtstreeks is toe te schrijven aan het gebruik door de koper voordat het defect werd ontdekt).

 

FITAGE-producten kunnen complexe geïntegreerde componenten bevatten waarvoor reparatie bij bijvoorbeeld gebarsten schermen of defecte batterijen meestal niet mogelijk is. Het is mogelijk dat reparatiefaciliteiten of reserveonderdelen niet beschikbaar zijn voor uw product of in uw omgeving. Daarom kunnen ter reparatie aangeboden goederen worden vervangen door gereviseerde goederen van hetzelfde type in plaats van te worden gerepareerd. Indien reparaties beschikbaar zijn, kunnen gereviseerde onderdelen worden gebruikt om de goederen te repareren. Reparatie of vervanging van goederen die door de gebruiker gegevens (data) kunnen opslaan, kan leiden tot verlies van die gegevens.

FITAGE behoudt zich het recht om producten te vervangen in plaats van te repareren.  In geval van een dergelijk defect zijn dit, voor zover wettelijk toegestaan, uw enige en exclusieve rechtsmiddelen.

Elk vervangend product wordt de werking ervan gegarandeerd voor de rest van de oorspronkelijke garantieperiode of dertig (30) dagen, afhankelijk van welke periode het langst is, of voor elke aanvullende periode die door de toepasselijke wetgeving wordt vereist.

 

Garantieservice verkrijgen

Voor garantieservice voor uw FITAGE product kunt u contact opnemen met een medewerker van de klantenservice. Zorg ervoor dat u het modelnummer van het product en de datum waarop u het product hebt aangeschaft bij de hand hebt.

Voordat u garantieservice ontvangt, kunnen FITAGE of haar vertegenwoordigers eisen dat u een bewijs van aankoop verstrekt, vragen beantwoordt om te helpen bij het identificeren van mogelijke problemen en de procedures voor het verkrijgen van garantieservice volgt.

Het is uw verantwoordelijkheid om een back-up te maken van alle gegevens, software of andere materialen die u heeft opgeslagen of bewaard op het product. Het is waarschijnlijk dat dergelijke gegevens, software of andere materialen verloren gaan of opnieuw worden geformatteerd tijdens de garantieservice. FITAGE is niet verantwoordelijk voor een dergelijk verlies van data.

De klantenservice is telefonisch of per e-mail bereikbaar: support@fitage.nl

 

Opties voor garantieservice

FITAGE verleent garantieservice als volgt: Als FITAGE vaststelt dat uw product in aanmerking komt voor verzendservice, stuurt FITAGE u instructies op over hoe u uw product op de juiste wijze moet verpakken en adresseren, zodat u uw product naar een reparatiecentrum kunt sturen. 

FITAGE behoudt zich het recht voor om de methode waarop zij u garantieservice kan verlenen te wijzigen.

 

Afwijzing van impliciete garanties

Behalve voor zover verboden door de toepasselijke wetgeving, is deze beperkte garantie de exclusieve garantie en worden alle implicitie garanties (waaronder garanties van verkoopbaarheid en geschiktheid voor een bepaald doel en garanties tegen verborgen gebreken) afgewezen. Indien het toepasselijke rechtsgebied niet toestaat dat garanties in hun geheel worden afgewezen, dan zullen deze (voor zover wettelijk toegestaan) in duur worden beperkt tot de toepasselijke garantieperiode.

 

Beperking van schade

Behalve zoals bepaald in deze garantie en voor zover toegestaan door de toepasselijke wetgeving, is FITAGE niet aansprakelijk voor enige incidentele, indirecte of gevolgschade, inclusief verlies van winst, inkomsten of gegevens als gevolg van een inbreuk op een uitdrukkelijke of impliciete garantie of voorwaarde of onder enige juridische theorie, zelfs als FITAGE is geadviseerd over de mogelijkheid van dergelijke schade.

Gratis Bezorging

Bij elke bestelling

Voor 17:00 besteld

Morgen in huis

2 Jaar Garantie

100% Kwaliteit

Veilige Betaling

Betrouwbare betaalmethodes